donderdag 20 januari 2011

Dagboek Tirza


Het was vandaag mijn verjaardagsfeest. Papa heeft de hele tijd hapjes liggen klaarmaken. Dat had niet gemoeten maar hij doet het graag. Daarna ben ik naar Choukri vertrokken om hem te gaan halen.  We hadden wat voorbereid hoe we het aan papa zouden vertellen omdat ik vreesde dat hij negatief zou reageren. We hadden een glaasje gedronken en zijn toen naar huis vertrokken want papa werd ongerust. Toen ik binnenkwam was er al veel volk aangekomen. In ging papa zoeken om Choukri aan hem voor te stellen maar ik heb eerst nog een glaasje kir gedronken om de stress te verbijten. Zoals ik had verwacht reageerde hij niet echt positief.  Hij vergeleek hem een terrorist. Daarna zag ik hem even niet. Mama vertelde me dat hij op zijn kamer zat maar daar was hij ook niet. Buiten was er bijna niemand dus ging ik daar eens kijken. Ik riep zijn naam en hij kwam met zijn tot aan zijn knieën buiten. Hij was niet alleen. Ester was er ook. Er spookten veel dingen door mijn hoofd op dat moment maar ik kon maar aan een ding denken: vies, vuil. Dat beschreef wat hij gedaan had. Papa kwam naar me toe om ma te kalmeren. Eerst lukte dat niet goed daarna werd ik wat kalmer. Ik ga terug naar binnen en begin de gasten uit te laten die willen vetrekken. Daarna laat papa Ester met een taxi naar huis brengen. We praten nog een beetje maar ik kan niet zo helder meer denken. Het is best dat ik ga slapen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten